Abilitatile si competentele de care au nevoie angajatii se schimba rapid, iar noile trenduri remodeleaza nevoile companiilor. Cel mai nou job este „head of AI”, dar nimeni nu stie ce ar trebui sa faca in aceasta pozitie. Ironic sau nu, situatia reala sta cam asa: 77% dintre companiile la nivel global raporteaza lipsa de talente (si nu pentru joburi inventate recent), conform unui studiu. Cererea aceasta ridicata (si continua) pentru profesionisti calificati impune necesitatea de a explora noi abordari in recrutare, iar o solutie ar putea fi recrutarea proactiva. Ce este, cum poti incepe sa recrutezi asa si cum recruteaza proactiv companiile IT in prezent detaliem in continuare.

Ce este recrutarea proactiva

Recrutarea proactiva este o abordare care anticipeaza nevoile de recrutare si lucreaza constant pentru a construi o rezerva de talente cu mult timp inainte ca pozitiile vacante sa se deschida. Spre deosebire de recrutarea reactiva traditionala, in care companiile incep sa caute candidati doar atunci cand apare o vacanta de post, recrutarea proactiva adopta o perspectiva strategica si pe termen lung.

Cum poti incepe recrutarea proactiva

Exista mai multe strategii pe care le poti aborda pentru a recruta proactiv si a-ti eficientiza eforturile de atragere a talentelor:

  • Talent Mapping: este o abordare strategica care ajuta companiile sa anticipeze si sa indeplineasca obiectivele de recrutare pe termen lung. Desi afacerile pot avea cu siguranta nevoi de recrutare pe termen scurt sau imediate, hartile de talente se concentreaza pe obiectivele generale ale organizatiei si pe angajatii necesari pentru a le atinge.
  • Construirea de relatii: cand recrutezi, asigura-te ca te implici in proces. Candidatiii care nu primesc o oferta de munca au o sansa cu 80% mai mare sa aplice din nou daca au avut deja o experienta pozitiva de recrutare. Asa ca acorda atentie, ofera feedback, concentreaza-te pe candidat (nu pe job) si fii transparent. Sa faci o impresie buna iti va ajuta compania pe termen lung.
  • Implicarea candidatilor pasivi: 70% din forta de munca la nivel global este talent pasiv, care nu cauta activ sa isi schimbe jobul. Baza ta de date de candidati (talent pipeline-ul, in termeni specifici) ar trebui sa fie la curent cu ce face compania ta, sa primeasca newslettere, informatii si noutati relevante pentru a putea fi considerata o baza de date activa si relevanta. Nu-ti lasa candidatii interesati de joburile tale sa uite de tine.

Cum recruteaza proactiv companiile IT in prezent

  • Targuri de Cariera: Companiile IT participa activ la targuri de cariere, unde pot prezenta cultura si oportunitatile oferite, interactiona cu potentiali candidati si stabili conexiuni directe.
  • Campanii de Employer Branding: Online, offline, cu multa creativitate si o colaborare perfecta intre marketing si HR poti crea campanii de employer branding foarte reusite. Daca nu ne crezi, poate te conving cei de la Cognizant Softvision si campania lor de employer branding, “The place to be, now and beyond”, care le-a adus 1.000 de oameni in echipa in doar 11 luni.
  • Recrutare prin site-ul companiei: Companiile IT investesc in site-uri de cariere complexe nu doar pentru a posta roluri vacante, ci pentru a-si spune intreaga poveste. De exemplu, cei de la Accesa au o multime de povesti despre angajati, nu doar joburi vacante, valori si detalii de contact.
  • Colaborari cu Universitatile/Programe de internship: Multe companii IT stabilesc parteneriate cu universitati si institutii de invatamant pentru a identifica si recruta tinere talente in stadiile incipiente ale educatiei lor. Poti atrage si dezvolta talente intern, oferindu-le oportunitatea de a lucra si invata direct in compania ta, cu tehnologiile pe care le folosesc echipele tale.
  • Evenimente Tehnice: Organizarea de evenimente precum hackathoane, seminarii si webinarii pentru a atrage si evalua potentiali candidati cu abilitati tehnice.
  • Programe de recomandare: Implementeaza programe de recomandare pentru angajatii actuali, oferindu-le stimulente financiare pentru a recomanda candidati potentiali din grupul lor de cunoscuti.

Concluzii 

Recrutarea proactiva nu este doar o tendinta; este o necesitate in piata actuala a locurilor de munca competitive. Prin trecerea de la o mentalitate reactiva la una proactiva, poti obtine un avantaj strategic in asigurarea talentelor necesare pentru a prospera. Prin modalitatile exemplificate in articol, afacerile pot crea o rezerva de talente care alimenteaza cresterea si succesul lor. Exemplele din sectorul IT demonstreaza ca recrutarea proactiva nu este doar fezabila, ci si extrem de eficienta. Pe masura ce companiile continua sa evolueze si sa se adapteze, cei care adopta recrutarea proactiva vor fi mai bine pozitionati pentru a naviga prin provocarile recrutarii de talente si vor iesi in evidenta ca lideri in atragerea de profesionisti de prima clasa.

Dar daca nu am resurse interne sau timp sa recrutez proactiv?

Agentiile de recrutare sunt expertii de care ai nevoie pentru atragerea talentelor, indiferent de specificul sau senioritatea necesare. Agentiile au acces la o gama vasta de candidati si pot identifica si viza proactiv abilitatile critice de care au nevoie angajatorii. La Jobs Hunt, avem o baza de date de peste 60000 de candidati, iar rolurile pe care le recrutam sunt in proportie de 85% pentru pozitii pentru seniori. Prin utilizarea unei agentii de recrutare, angajatorii isi pot extinde vizibilitatea pe piata locurilor de munca, iar daca recrutorii se asigura ca ii vor pune in cea mai buna lumina in fata candidatilor, vor putea recruta proactiv, chiar si indirect. 

Daca ai nevoie de o agentie de recrutare atenta la nevoile tale de business, suntem la un mesaj distanta.